Luteranie

Bitwa na promocje

Sieci komórkowe od lat walczą o klienta. Ostatnimi czasy rozpoczęła się prawdziwa bitwa na promocje, zwłaszcza na te, które oferują rozmowy za darmo i atrakcyjne ceny połączeń. Eksperci szacują, że działania rozpoczęte przez sieć Play nie pozostaną bez echa i można spodziewać się szybkiej reakcji konkurencji.

Niedawno operator komórkowy Play ruszył z kampanią nowego planu taryfowego – LongPlay. Jest to promocja oferująca rozmowy za darmo klientom abonamentowym, którzy wybiorą droższe abonamenty: za 69 zł i 99 zł miesięcznie. Oznacza to nielimitowane, bezpłatne rozmowy do wszystkich numerów w sieci. Analitycy jednakże studzą zapał twierdząc, że promocja ma swoje ograniczenia  i haczyki, aczkolwiek nie da się ukryć, że jest to kolejny mocny cios Play w walce o klienta. Eksperci szacują, że odpowiedź innych operatorów GSM będzie szybka i skuteczna. Sieci komórkowe postawią zapewne na więcej ofert tego typu, jakie wprowadziło Play. Niebawem zatem, bitwa na promocje może spowodować niezwykle atrakcyjne ceny połączeń u każdego usługodawcy telefonii komórkowej, zwłaszcza między klientami jednej sieci. Zatem użytkownicy jedynie na tym skorzystają.

Już od dawna rośnie konkurencja wśród sieci komórkowych, a specjaliści szacują, że w najbliższym czasie działania te jeszcze się pogłębią. Powinno to przynieść rewolucyjne zmiany, które nieodwracalnie przekształcą rynek GSM. Wprawdzie wiele promocji i ofert, po dokładnym zapoznaniu się z ich regulaminami, okazuje się być mniej atrakcyjnymi niż wydawało się to na początku, to jednak walka o klienta będzie się zaostrzać. Analitycy szacują, że skończą się atrakcyjne warunki jedynie dla klientów biznesowych, a wszelkie promocje i oferty będą proponowane również użytkownikom indywidualnym. W końcu obecnie zmiana operatora nie jest trudna, zwłaszcza dla klientów korzystających z systemu pre-paid.

Play jest siecią komórkową, która od samego początku swego istnienia dynamicznie walczy o rynek. Jednakże nadal pozostaje czwartym operatorem GSM w kraju pod względem liczby klientów. W roku 2009 w pierwszej trójce znalazły się: Plus, Orange oraz Era. Wspomniani usługodawcy telefonii komórkowej nie chcą ujawniać swoich planów i dalszych kroków marketingowych. Nie wiadomo zatem, jak szybko możemy spodziewać się promocji na rozmowy za darmo pomiędzy użytkownikami jednej sieci także u reszty operatorów. Jednakże zdaniem analityków, oferty tego typu są jak najbardziej prawdopodobne i można ich oczekiwać.