Social media, czyli media społecznościowe, to modne słowo. Każdy mówi o Facebooku, Twitterze, czatach online. Czy mogą one pomóc rozwinąć biznes? Zdecydowanie tak! Marketing w mediach społecznościowych pozwala firmom zbliżyć się do klientów, lepiej komunikować się z nimi i to w sposób, który jest dla nich odpowiedni.

 

Jak wybrać odpowiednie kanały w mediach społecznościowych?

Są tysiące serwisów społecznościowych, ale najpierw należy poznać zasady ich działania. Oto kilka przykładów odpowiednich kanałów, które mogą być używane dla rozwoju biznesu oraz zbierania danych.

Blogowanie pomaga

Prowadzenie bloga jest znakomitym sposobem komunikowania się z klientami oraz przedstawiania planów firmy na rozwój i jej oferty produktów lub usług. Blogi można tworzyć nieodpłatnie, korzystając z platform blogowych takich jak WordPress lub Blogger. Najlepszy jest jednak blog stworzony na stronie internetowej danej firmy. Najważniejszą sprawą jest aktualizowanie informacji umieszczanych na blogu.

Facebook

Facebook to najważniejszy instrument marketingowy, nieustannie rozwijający się, pomagający w rozwoju firm. Jest to dobra okazja, aby komunikować się z klientami oraz przyjaciółmi. Niektóre firmy potrafią czynić użytek z informacji o tym medium, który pozwala im celowo kierować reklamy dotyczące firmy i jej oferty. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o zwiększaniu zasięgu swojego fanpage na Facebooku to sprawdź tę ofertę.

Twitter

Twitter jest stroną dość popularną, oferuje możliwość tworzenia mini-bloga, z notatkami mającymi 140 znaków. Dzięki temu można zamieścić na stronie wiele informacji i skierować je do właściwych adresatów.

YouTube

You Tube jest drugi pod względem popularności po Google. Użytkownicy Internetu często poszukują usług i produktów na You Tube. W tym medium można publikować informacje oraz filmy, a wiadomo, że ruchome obrazki szybko docierają do odbiorców, przyciągając ich wzrok – oczywiście wtedy, gdy są interesujące i niosą przekaz informacyjny.
Tworzenie profesjonalnego filmu video może być dość kosztowne, ale efekt osiągnięty dzięki jego publikacji na You Tube może być bardzo dobry.

LinkedIn

Linkedin to najlepsza strona społecznościowa dla profesjonalistów oraz firm. Profil na Linkedin jest tym, czym CV online. W ten sposób można zdobyć znajomych i uzyskać szerokie grono znajomych, którzy mają możliwość wpływu na karierę danej osoby. Dołączenie do grup oraz angażowanie się w dyskusję sprawia, że dana osoba pozycjonuje się jako ekspert w danej dziedzinie i pomaga jej rozwinąć sieć kontaktów.

Jak rozpocząć firmowe życie w mediach społecznościowych?

Najpierw poczynić rozeznanie i nie angażować się we wszystkie media obecne na rynku. Następnie trzeba zaangażować się w rozmowy online i w ten sposób zorientować się w jaki sposób dane medium może wpłynąć na rozwój danego biznesu. Warto też sięgnąć po plany marketingowe rozwoju firmy w mediach społecznościowych. Instrument tego rodzaju można zamówić w wyspecjalizowanych firmach. A później można już tylko życzyć firmie powodzenia i udanej promocji na Facebooku, Twitterze i w tym podobnych mediach.