Aby zostać biznesmenem niekoniecznie trzeba mieć wyższe wykształcenie, niekoniecznie trzeba znać języki obce itd. Czasami osoba, która ukończyła szkołę podstawową i nigdy nie opuszczała naszego kraju może założyć firmę, która będzie odnosiła sukcesy. Jednakże takie przypadki są bardzo rzadkie, a taki biznes, rzadko przekracza lokalne bariery.

We współczesnym świecie największe sukcesy odnoszą ci biznesmeni, którzy mają odpowiednie wykształcenie, wiedzą jak sprawnie poruszać się w świecie finansów, znają języki obce i którzy potrafią korzystać z najnowszych osiągnięć współczesnego świata. Daje to znaczna przewagę nad tymi biznesmenami, którzy nie chcieli się uczyć i którzy uważają, że wiedza którą maja im wystarczy. Na pewno jest to twierdzenie fałszywe. Jeżeli chcemy osiągać sukces, musimy uczyć się stale. Wiedza, którą zdobyliśmy w szkole po jakimś czasie będzie niewystarczająca, więc trzeba będzie ją poszerzyć. I właśnie dlatego ciągle organizowane są różnego rodzaju szkolenia, kursy, konferencje na których biznesmeni uczą się nowoczesnego zarządzania firmą, poznają nowoczesne technologie, które kierowaniem biznesu pomagają itp. Jak twierdzą sami zainteresowani, czyli biznesmen którzy w tych kursach biorą udział, zdobyta wiedza pozwala na bardziej ekonomiczne wykorzystanie czasu i na lepsze zarządzanie swoim przedsiębiorstwem. Nie należy więc być leniwym i takie konferencje odpuszczać. Wiedzy nigdy za wiele, o czym niejeden biznesmen naocznie się przekonał.

Ale biznesmeni muszą się też cały czas uczyć kontaktu ze swoimi klientami. I nieważne czy oferujemy im produkty czy usługi. Nieważne czy sprzedajemy im okna, pizze czy też malujemy im ściany w domach. Kontakty z klientami są bardzo ważne, gdyż to one gwarantują ich ciągły przyrost. Zadowolony klient, poleci naszą firmę innym osobom, mamy więc darmową reklamę, która potrafi dotrzeć wszędzie. Uczmy się więc kontaktów z klientami aby ich zdobyć, utrzymać i aby dzięki nim zyskać kolejnych. Będziemy mieć wtedy pewność, że nasza firma rozwija się w dobrym kierunku.